torstai 6. maaliskuuta 2014

Pettymyksestä nousuun

Avautumista aukoista opiskelussa ja itsekurin puutteesta.

"Vapaus ei tule ilman velvollisuuksia" minulle sanottiin. Se on tullut minulle selväksi  pettymyksien kautta. Olen pettynyt itseeni, ja he ovat pettyneitä minuun. Aina näissä tilanteissa yritän etsiä tekosyyn "Loma veti mun unirytmin vituilleen", "On ahdistanut kun on niin paljon koulutöitä rästissä", "Nämä videot on liian addiktoivia, en voi muuta kuin katsoa niitä." vaikka on helppo syyttää muita tekijöitä, kaikentakana on loppujen lopuksi minä. Kaivan itseitselleni kuoppaa josta täytyy kiivetä ylös ennen kuin on liian myöhäistä. Arvostan sitä mitä kaikkea olen saanut ja minun pitää olla sen arvoinen, todistaa että tästä kaikesta on hyötyä. Asiahan on vain niin että pidän itseäni täysin mitättömänä. En ole koskaan ollut hyvä koulussa. Kaverini ovat aina menneet asioissa edellä ja minun on ollut turha edes haaveilla samoista numeroista. Kyse ei kuitenkaan ole siitä että olisin syntynyt kyvyttömänä oppimaan vaan siitä että en tee töitä asioiden eteen. Kun ruokapöydässä kuuntelen kaverin saaneen seiskan kokeesta ja olevansa pettynyt itseensä mietin päässäni että tuostahan tulisi olla kiitollinen. No ei tulisi. Jos on oikeasti nähnyt vaivaa jonkin eteen sitä saa vaatia itseltään enemmän. Jos itse saisin kuvataiteesta kasin ja joku tulisi sanomaan "mutta kasihan on hyvä" kuristaisin hänet.
 Vaikka oppimis- ja työskentelytavoissani on vuosien aukko niin kunhan pääsen tällä viikolla syventämästäni kuopasta pois ryhdyn korjaamaan sitä. Vaikka töitä on paljon pitää muistaa että se on sen arvoista koska:
- Voin tuntea itseni arvokkaaksi ja onnistuneeksi.
- Muut eivät voi pettyä minuun.
- Stressi helpottaa ja voin saada unta sillä ei tarvitse itkeä yöllä typerien hoitamattomien asioiden takia
- Pääsen aina askeleen edemmäksi unelmia.
- Saan tehdä täällä sitä mitä tänne tulin tekemään.
- Saatuani kaiken kuntoon voin alkaa keskittymään myös muihin elämäntapa muutoksii esim. liikunnan ja ruokavalion kohdalla.
Siinä on ehkä muutama motivaattori minulle. Asiat joita tein ja jätin tekemättä ovat harmillisia mutta ne ovat jo tehty. Ei auta kuin tehdä jatkossa paremmin, tällä kertaa ihan oikeasti nyt kun tiedän kuinka paljon parempi oloni on jos en tekisi itselleni tällaista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti