sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Tähtipölyä osa 3.



Joimme pullon kuivaa omenasiideriä. Pian pullo vaihtui toiseen pulloon ja ei aikaakaan kun kolmas pullo oli jo juotu. Istuimme sängylläni, Clarissa piteli minua sylissään. Katsoimme surkeaa 80-luvun komediaa ja nauroimme kippurassa, tiedäthän, sillä lailla että poskiin sattui ja tuntui kuin ei olisi saanut naurulta henkeä. Välillä keksimme hahmoille omia repliikkejä ja toisinaan nauroimme hölmöille yksityiskohdille ja kehnoille tehosteille. Jossain vaiheessa nauroin niin paljon että horjahdin hänen päälleen. Makasin hänen päällään, hän katseli minua ja hymyili, siirsi hiuksia silmieni edestä ja työnsi sitten käteeni tortillan. Katsoin tortillaa hölmistyneenä, se ei oikein sopinut tunnelmaan. Olin juuri saanut ahdettua itseeni jo yhden mutta en voinut kieltäytyä tästä, Clarissa halusi varmistaa että syön tarpeeksi.

 Yritimme jatkaa elokuvan katsomista mutta juotava loppui. Molemmista tuntui että kolme siideriä eivät olleet tarpeeksi joten päätin lähteä nopeasti käymään kaupassa, se oli myös syy jättää tortilla kesken, sen syöminen tuntui mahdottomalta. "Tulen pian takaisin" huusin astuessani ovesta ulos. Horjuin rappuset ala ja ulos sateeseen. Ulkona oli pilkkopimeää vaikka kello oli vasta kuusi. Lähin kauppa sijaitsi ihan kadun toisella puolella joten pitkälle ei tarvinut mennä. Se oli pieni lähikauppa josta sai vähän kaikkea, pienellä valikoimalla ja korkeilla hinnoilla. Astelin sisään kauppaan ja toivon että vaikutin selväjärkiseltä, nimittäin päässäni pyöri aikalailla. Kävelin hyllylle jossa alkoholijuomia säilytettiin. Samalla kun pohdin mikä olisi hyvää ja luonnollista mutta tarpeeksi halpaa, huomasin kuinka viereeni astui mustahiuksinen poika. Näin kuinka poika, suunnilleen minun pituiseni alkoi lappaamaan kaljaa laukkuunsa. Kun poika käänsi päätään varmistaakseen ettei kukaan huomannut häntä, näin hänen kasvonsa. Kyseessä ei ollutkaan poika vaan tyttö samasta koulusta jossa kävin. Häntä kutsuttiin Roniksi mutta hänen oikea nimensä oli kai Ronja. Hän kyllä näytti pojalta, kauniilta pojalta. Hän katsoi suoraan silmiini mutta ei näyttänyt yhtään huolestuneelta siitä että olin nähnyt hänet. Hän ei irroittanut katsettaan ja minusta tuntui etten pystynyt liikkumaan. Olin sanaton ja tuntui hetken että teolla jonka Ron teki ei ollut merkitystä. Pian Ron katosi hyllyjen sekaan ja ilmeisesti pääsi pois liikkeestä kenenkään huomaamatta. Minä jäin paikalleni seisomaan. Pudistelin päätäni ja katsoin taas edessäni kasaantuvia juomia. Otin jotain mikä ensimmäisenä käteeni sattui ja lähdin pois kaupasta, kassan kautta.



  Kävellessäni takaisin sisälle mietin Ronia. En ollut koskaan jutellut hänelle, vaikka hän oli joidenkin kavereideni kanssa läheinen. Olin vain katsellut häntä käytävillä mutta en tiennyt hänestä paljoakaan, vain sen että hän ilmeisesti halusi olla poika ja sen että hän vietti paljon aikaa keskustassa. Kävelin tien yli kerrostaloomme ja rappuset takaisin kolmanteen kerrokseen. Kun astuin sisään Clarissa huusi minulle jotain huoneestani. En kuullut mitä hän sanoi mutta kävelin hänen luokseen. Tiputin kauppakassin keskelle lattiaa ja kömmin takaisin Clarissan syliin. Clarissa ei sanonut mitään vaan käänsi minut makuulle ja pussasi ensin otsaani, sitten kaulaani ja lopuksi poskeani. Hän asettui viereeni makaamaan ja nosti minut päälleen pää vasten hänen rintaansa. Hän silitteli hiuksiani ja minä taas kerran mietin kuinka paljon hän minusta välitti, miten hän aina tiesi kun minua vaivasi jokin ja kuinka hän sai minun oloni helpottumaan sanaakaan sanomatta. Nousin sängystä, hain kauppakassin lattialta ja ojensin sen Clarissalle. Clarissa nosti tölkin värikkäästä kangaskassista. "Kuoharia? Miks sä ostit kuoharia?" Naurahdin hieman, minulla ei ollut mitään muistikuvaa siitä mitä olin ostanut. Katsoin pussiin ja näin siellä kolme tölkkiä kuoharia, ison tölkin kaljaa ja kuitin. Katsoimme toisiamme hämmentyneinä kunnes purskahdimme nauruun. Erikoiset juomavalintani eivät meitä kuitenkaan estäneet,  kuului kolahdus ja sihinää kun avasimme tyytyväisinä kuoharitölkkimme ja jatkoimme leffailtaamme seuraavalla toivottomalla elokuvalla.




6 kommenttia:

  1. Tää postaus oli kuin jostain nuorten romaanista, joka kertoo tavallisesta nuoresta, joka sattuu jossain vaiheessa ystävystymään tuon kaupasta kaljaa varastaneen poikatytön kanssa tms.
    :3

    VastaaPoista
  2. Oot ihan sikähyvä kirjottaa ! Oikeesti uppouduin tohon tarinaan ... Wow.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua kiitti ; ^ ; ihana saada kivoja kommenteja, rakastan kirjottamista mut oon tosi epävarma sen suhteen.

      Poista
    2. Tiedän tunteen, mulla sama. Olin ihan kuset housussa ko "jouduin" viimeviikolla näyttää mun sanotuksia bändille.... Mut oot ihan tosihyvä, nautin näiden lukemisesta !

      Poista
    3. Joo, sitä usein vain pelkäävtoisten mielipiteitä asiaoista johon itse on tyytyväinen u.u kiitos kumminki taas c: <3

      Poista